צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

חוות דעת למס שבח

ראשי / תחומי עיסוק / חוות דעת למס שבח
מס שבח משולם על ידי המוכר, בעת ביצוע עסקה במקרקעין. ישנם מקרים שבהם מתעוררת מחלוקת בין משרדי מס שבח לבין המוכר, בעניין שווי הנכס, כאשר בדרך כלל מדובר במקרים שבהם השווי המדווח למשרד מיסוי מקרקעין, נמוך משווי השוק של הנכס. במקרים מורכבים יותר, ישנה מחלוקת בין משרד מיסוי מקרקעין לבין הצדדים לעסקה בנוגע לשווי זכויות הבנייה שנמכרו. חשוב לציין כי מחלוקת עם המוכר בנוגע למס השבח המגיע, גוררת גם מחלוקת עם הקונה, בנוגע למס הרכישה המגיע. לכן, קביעת שווי הנכס ע"י מס שבח, חשובה לא רק למוכר, אלא גם לקונה.
 

ערעור על מס שבח

בעת הגשת השגה או ערר מס שבח, מקובל להיעזר בשומת מקרקעין, אשר מצורפת לערר ומנמקת, באופן שמאי, את המחיר החוזי שנקבע. במקרים מסוימים, מומלץ אף להגיש שומת מקרקעין יחד עם הדיווח על העסקה (ועוד בטרם משרד מיסוי מקרקעין קבע שומה כלשהי), ובכך לנסות מראש למנוע מחלוקות עם רשויות המס.
 

במידה וכבר התעוררה שאלה מול רשויות המס בעניין שווי הנכס שדווח, ניתן לפנות אלינו לצורך בדיקת האפשרות לכתיבת חוות דעת מקיפה.

 

חשוב לציין כי לא כל מחלוקת מול מס שבח, מצדיקה כניסה להליכי השגה וערר. אנו בוחנים כל מקרה לגופו, ובמקרים שבהם אנו סבורים כי אין מקום להגשת השגה על קביעת מס השבח, אנו מודיעים על כך ללקוח וממליצים לו להגיע לפשרה כלשהי. גם במקרים כאלו, אנחנו במשרד שמאות מקרקעין בחיפה – גסטפרוינד – מרקו מסייעים ללקוחותינו להגיע לפשרה נוחה, מתוך כוונה למנוע מהם הליכים ארוכים ויקרים.

חוות דעת מס שבח