צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מדוע הצעירים בישראל מובילים את רכישת הדירות החדשות?

ראשי / מדוע הצעירים בישראל מובילים את רכישת הדירות החדשות?
מדוע הצעירים מובילים את רכישת הדירות החדשות?


טיפים על לימודי שמאות מקרקעין

מאת אסף גסטפרוינד, שותף במשרד גסטפרוינד-מרקו ויו״ר מחוז חיפה והצפון של לשכת שמאי המקרקעין

 

מדוע הצעירים מובילים את רכישת הדירות החדשות?

בסקירה האחרונה שפורסמה על ידי הכלכלנית הראשית באוצר, פורסם גם גרף המציג מכירת דירות חדשות, רכישת דירות שוק חופשי על ידי זוגות צעירים ורכישת זוגות צעירים גם ללא מחיר למשתכן.

הגרף מציג קורלציה ברורה וחיובית בין מכירות דירות חדשות, לבין רכישת דירות על ידי זוגות צעירים, גם במחיר למשתכן וגם בשוק החופשי.

מכאן, המסקנה היא שהזוגות הצעירים ממש מובילים את שוק הדירות מיד ראשונה.

הזוגות הצעירים נמנים ברובם על דור המילניום (millennials), הנקרא גם דור ה-Y, אליו משתייכים אלו שנולדו בין השנים 1981-1996 (בני 25-40 כיום). דור זה גדל לתוך ההאצה המהירה בפיתוחים הטכנולוגיים והוא בעל נגישות לכלים ואמצעי תקשורת מתקדמים והם גם בוחרים את המותגים והמוצרים שהם קונים, באופן שונה מהאופן שבו הוריהם בחרו אותם.

מאפיין נוסף של דור ה-Y, כאמור, הוא הרצון לקבל את הכל, ועכשיו. בני הדור הזה, הם סבלניים הרבה פחות מהוריהם (וגם מאחיהם הגדולים). המסקנה הזו היא תולדה של עשרות מחקרים אקדמיים, שמצאו כי בני דור ה-Y רוצים הכל, ורוצים עכשיו. הדברים נכונים לגבי שכר מפנק, עבודה מאתגרת ומספקת, התקדמות בקריירה- הכל, ועכשיו.

אז מה הופך את הזוגות הצעירים, להיות מובילי הרכישות מקבלנים? נסו למצוא רמז לתשובה כאשר תעמדו מחר בבוקר פקק, בדרך לעבודה- הביטו סביבכם ונסו לאתר נהגים צעירים (בשנות ה-25-35 לחייהם) שנוסעים ברכב ישן, או ברכב בן יותר משנתיים-שלוש. אני מהמר שלא תראו הרבה כאלה. פעם, מראה של צעיר נוהג ברכב שעלותו מאות אלפי שקלים, הייתה מחזה נדיר. כיום זו שגרה. צעירים לא מוכנים להתפשר על רכב ישן. הם רוצים אותו (כמו גם את כל יתר המוצרים שמשמשים אותם)- חדשים לגמרי. ואם לא חדשים לגמרי- אז כמה שיותר קרוב לכך.

כך גם לגבי דירה. הכל כאן ועכשיו. על פי הגרף שתיארנו קודם, ברור כי מאפיינים אלו באים לידי ביטוי, לפחות בישראל, גם כאשר על הפרק נמצא נושא הדיור. דור ה-Y אינו מוכן לגור יותר בקומה רביעית (וגם לא שלישית…) ללא מעלית, הוא יתקשה להתפשר ולהיכנס לגור בדירה שאינה משופצת (ורצוי שיפוץ יסודי ומקיף) וכמובן שיעדיף שבבניין יהיה לובי מפואר.

כמובן שהשאיפה למגורים בדירה חדשה ומרווחת היא לגיטימית וככל הנראה מאפיינת את כל צרכני הדיור, אבל להבדיל מהמבוגרים יותר, שהמתינו לעיתים שנים רבות עד שהרשו לעצמם לרכוש דירה כזו, בני דור ה-Y הצעירים, רוצים זאת עכשיו, והם לא מוכנים להמתין להתקדמות ״אורגנית״ בחיים.

מוקדם לומר מה תהינה ההשלכות של תופעה זו, אולם ברור כבר עתה כי בני הדור הזה ממונפים ומשועבדים יותר, מבחינה כספית, מכפי שהיו הוריהם, בכל הקשור להוצאות על דיור.




זקוקים לייעוץ? מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי